Beta

Umów wizytę

Informacje niezbędne do przygotowania wniosku w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze przez Operatora

Zgodnie z obowiązującym od dnia 31.03.2025 roku Programem Priorytetowym Czyste Powietrze osoby chcące złożyć wniosek o dofinansowanie na najwyższy poziom dofinansowania lub chcące skorzystać z prefinansowania na poziomie najwyższym lub podwyższonym muszą obligatoryjnie złożyć wniosek przez Operatora.

W przypadku podwyższonego poziomu dofinansowania (refinansowanie) skorzystanie ze wsparcia operatora jest dobrowolne. Nie ma możliwości złożenia wniosku na podstawowy poziom dofinansowania przez Operatora.

Wykaz gmin, które podpisały Porozumienie na pełnienie funkcji Operatora w ramach Programu Czyste Powietrze znajduje się na stronie: https://www.wfosigw.zgora.pl/operatorzy. Wykaz ten jest na bieżąco aktualizowany.

W przypadku pozostałych gmin WFOŚIGW w Zielonej Górze pełni funkcję Operatora Zastępczego w ramach Programu Czyste Powietrze.

Przed rejestracją wizyty w WFOŚiGW w Zielonej Górze w celu złożenia wniosku  proszę o sprawdzenie czy Państwa Gmina nie pełni roli operatora.

 

Informacje niezbędne do złożenia wniosku:


Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z dokumentacją Programu https://www.wfosigw.zgora.pl/nabor-wnioskow-od-31032025-r oraz przygotowanie odpowiedzi na poniższe pytania:

 

1. Jaki jest termin rozpoczęcia realizacji inwestycji?

  • kiedy poniesione zostały pierwsze koszty i wystawiono pierwszą fakturę/rachunek, jeśli zadanie zostało już rozpoczęte?

2. Jakie są podstawowe dane ewidencyjne Wnioskodawcy oraz współmałżonka wnioskodawcy ( jeśli dotyczy)?

  • imię, nazwisko, PESEL, telefon, adres e-mail, adres zamieszkania itp.

3. Informacje ogólne o budynku, mającym być przedmiotem dofinansowania:

  • adres
  • numer księgi wieczystej - w formacie: XXXX/XXXXXXXX/X, np. KR1P/00012345/0 dla nieruchomości, na której położony jest budynek lub dla lokalu mieszkalnego, wydzielonego w budynku mieszkalnym jednorodzinnym. 

Uwaga: jeżeli dane w księdze wieczystej są nieaktualne - np. dotyczące numeru działki, właścicieli itp. - konieczne jest przedłożenie dokumentów potwierdzających stan faktyczny (np. dokumentacji potwierdzających zmianę oznaczenia działki, dokumentację potwierdzającą zmianę własności (np. umowa darowizny, akt poświadczenia dziedziczenia) 

  • numer działki, na której znajduje się budynek będący przedmiotem dofinansowania
  • powierzchnia całkowita budynku mieszkalnego/lokalu mieszkalnego
  • powierzchnia, na której prowadzona jest działalność gospodarcza (jeśli dotyczy)
  • rok uzyskania pozwolenia na budowę budynku

 

Dokumenty niezbędne do złożenia wniosku:

 

WAŻNE: bez posiadania niezbędnych dokumentów oraz załączników wypełnienie wniosku o dofinansowanie będzie NIEMOŻLIWE. 

 

  1. Numer księgi wieczystej lub inne dokumenty dotyczące własności budynku.
  2. Zaświadczenie o dochodach wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie) lub zaświadczenie potwierdzające ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, wydane na wniosek beneficjenta przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, zawierające wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany. Zasiłek musi przysługiwać w każdym z kolejnych 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz obowiązywać co najmniej do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie
  3. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez Wnioskodawcę/małżonka Wnioskodawcy PIT potwierdzający przychód z prowadzonej działalności za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód w zaświadczeniu wskazanym w pkt. 3.
  4. Sporządzony audyt energetyczny wraz z dokumentem podsumowującym audyt energetyczny. Dokument podsumowujący audyt musi być wypełniony przez Audytora w GWD oraz zatwierdzony podpisem elektronicznym. Audytor musi być wpisany na listę osób upoważnionych od sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej: https://rejestrcheb.mrit.gov.pl/rejestr-uprawnionych
  5. Zgoda współmałżonka na zaciąganie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie (jeżeli dotyczy)  – wzór znajduje się na stronie www.wfosigw.zgora.pl, zakładka Czyste Powietrze.
  6. Zgoda współwłaściciela/współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy) – wzór znajduje się na stronie www.wfosigw.zgora.pl, zakładka Czyste Powietrze.
  7. Umowa/y z wykonawcą/mi (dotyczy wniosków  o dotację z prefinansowaniem - maksymalnie 3 umowy).
  8. Pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie – jeżeli zostało wystawione i wniosek będzie składany przez pełnomocnika.
  9. Prawomocne orzeczenie o separacji (dotyczy osób pozostających w związku małżeńskim i tworzących jednoosobowe gospodarstwo domowe i pozostających w separacji z małżonkiem)
  10.  Inne niezbędne dokumenty i oświadczenia (w tym dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych).

 

Na etapie rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie może pojawić się potrzeba przedłożenia dokumentów innych niż wskazanych powyżej. 

 

Weryfikacja dokumentacji podczas spotkania nie jest jednoznaczna z pozytywną oceną wniosku o dofinansowanie. Pełna ocena odbywa się dopiero po złożeniu wniosku.

 

Aby zarezezrować termin prosimy o skorzystanie z poniższego odnośnika: https://zde.wfosigw.zgora.pl/index.php/umow-wizyte/